در این مقاله
گروه تولیدی صنعتی مبل تیک ملایر قصد دارد ، تاثیر طراحی محصولات متنوع این صنعت در جلب رضایت مشتریان
نهایی بررسی نماید. برای این منظور،یک سری از فاکتور های اساسی که مشتری هنگام خرید به آن توجه بسیاری دارد را بررسی میکنیم :ویژگی های
ظاهری ،کیفیت ،قیمت گذاری، سیستم توزیع، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده
ویک متغیر تعدیل گر جنسیت.. جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان
صنعت
مبلمان چوبی خانگی استیل در شهر تهران است . برای بررسی و آزمون مدل
مفهومی ارائه شده ، از روش معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده می
شود. نتایج نشان داد که مدل مورد پژوهش در مدل های اندازه گیری مرتبه اول و
مرتبه دوم و مدل ساختاری برازش مناسبی داشته است. در مدل اندازه گیری
شاخصهای اندازه گیری بار عاملی معناداری ایجاد کرده ، این موضوع نشان می
دهد که مدل به درستی از ادبیات نظری تعیین گشته و سنجه های اندازه گیری آن
بدرستی شناسایی شده است و این موجب روایی بالای ابزار اندازهگیری تحقیق
گردید. متغیر های ویژگی های ظاهری ،کیفیت ، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش و
ارزش درک شده در سطح اطمینان 99 درصد بر رضایت مشتریان
مبلمان چوبی خانگی
تاثیر گذار هستند. اما تأثیر متغیر سیستم توزیع بر رضایت مشتریان مورد
تایید واقع نشد.همچنین با توجه به نتایج بدست آمده مشخص است که متغیرجنسیت
فقط رابطه ی متغیر ویژگی های ظاهری با رضایت مشتریان را آن هم در سطح
معناداری 90 درصد مورد تعدیل قرار می دهد.
در نهایت این که میدانیم در بررسی ساختار مبل ها مهم ترین فاکتور زیبایی ظاهری و اصول تجمل گرایانه است ..